pondelok, 27. marca 2017

Cesta hudobníka za fanúšikmi sa časom výrazne zmenila

Skôr narodení hudobníci začínali svoju kariéru na koncertnom pódiu, 4-5 rokov koncertovali a budovali svoju fanúšikovskú základňu. Až potom nasledoval podpis zmluvy a nahrávanie v štúdiu. Často uplynulo aj viac ako 10 rokov, kým zložili autorskú vlastnú skladbu, verili v jej úspech a prvé tantiémy.


Kariérna cesta súčasných mladých hudobníkov je vplyvom digitálnej doby odlišná. Zdá sa, že nájsť priestor pre prvé koncerty je komplikovanejší a tak v súčasnosti začínajúci hudobníci volia jednoduchší spôsob hľadania svojich fanúšikov. Najprv svoju hudbu nahrajú a postupne začínajú v budovaní fanúšikovskej základne prostredníctvom YouTube a ďalších digitálnych platforiem. Cesta k príjmom, vďaka ktorým je možné živiť sa hudbou, sa mení tiež. Podľa prieskumu musí hudobník odohrať minimálne 20 platených koncertov ročne. Toto číslo je dokonca vyššie v prípade vidieku, kde je menšie publikum a nižšie honoráre.

 


 

Aká je vaša skúsenosť? Myslíte si, že je jednoduchšie či zložitejšie koncertovať? Čo je podľa vášho názoru pre moderného umelca dôležitejšie – dobrá propagácia na YouTube či stabilná fanúšikovská základňa na koncertoch?


Ak sa chcete zapojiť do pripravovaného druhého kola prieskumu, ktoré sa začne koncom marca 2017, prosím, napíšte nám email na hudobnyprieskum@soza.sk a radi Vám dotazník zašleme. Súhrnné výsledky budú publikované v prvom vydaní Správy o hudobnom priemysle na Slovensku v priebehu tohto roka.


Publikované informácie sú výsledkom prieskumu Hudobný priemysel na Slovensku, ktorý organizoval Slovenský ochranný zväz autorský v roku 2015 v spolupráci s organizáciami SLOVGRAM, OZIS, Hudobný fond a Hudobné centrum.

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára