pondelok 24. apríla 2017

Ktorým online službám najviac dôverujú slovenskí hudobníci?

Streamovanie hudby sa často považuje za  budúcnosť hudobného priemyslu. Medzi jasnú jednotku z poslucháčskeho hľadiska patrí YouTube. Ako však ku možnosti umiestniť svoju hudbu na online weby či platformy pristupujú hudobníci? Hudobný prieskum z roku 2015 im položil aj otázku „Je Vaša hudba dostupná online vo forme digitálneho streamovania?“. 

Podľa prieskumu šíri svoju hudobnú tvorbu prostredníctvom YouTube 87 % z opýtaných.  Na druhom mieste sa umiestnila služba Spotify (46 %) a v tesnom závese za ňou Deezer (43 %). O päť percent menej (38 %) mala novinka od spoločnosti Google, Google Play, ktorá okrem hudby ponúka aj iný digitálny obsah – časopisy, knihy, filmy a televízne relácie.  Rdio v prieskume označilo 29 % opýtaných, táto spoločnosť však v súčasnosti bezplatné služby neposkytuje, na konci roku 2015 zanikla. Rovnako aj posledná možnosť v prieskume, Music Jet, ktorú označilo 18% z opýtaných, svoje služby na slovenskom trhu neposkytuje. Spoločnosť Orange ju prestala prevádzkovať v auguste minulého roka.
 
Ako ste na tom Vy? Využívate niektorú z uvedených online služieb alebo dávate prednosť nejakej inej?

Je Vaša hudba dostupná online vo forme digitálneho streamovania?“

 
 

Ak sa chcete zapojiť do prieskumu, alebo máte záujem o bližšie informácie, kontaktujte nás na hudobnyprieskum@soza.sk.

Publikované informácie sú výsledkom prieskumu Hudobný priemysel na Slovensku, ktorý organizoval Slovenský ochranný zväz autorský v roku 2015 v spolupráci s organizáciami SLOVGRAM, OZIS, Hudobný fond a Hudobné centrum.

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára